Fagblad vil øge den digitale nyhedsdækning og reducerer antallet af magasiner

Journalisternes og kommunikatørernes fagblad vil intensivere nyhedsdækningen digitalt og skruer op for antallet af nyhedsbreve og ned for trykte magasiner.
Christian Lindhardt, ansv. chefredaktør hos Journalisten. | Foto: Agnete Schlichtkrull, DR
Christian Lindhardt, ansv. chefredaktør hos Journalisten. | Foto: Agnete Schlichtkrull, DR

Fagbladet Journalisten vil skrue op for den digitale nyhedsdækning ved at øge antallet af nyhedsbreve og reducere antallet af trykte magasiner, skriver fagbladets chefredaktør, Christian Lindhardt, i en kommentar på Journalisten.

Konkret betyder det, at fagbladet Journalisten, som medlemmer får tilsendt hver måned, fremover vil blive udgivet 10 gange årligt mod de nuværende 12. Antallet af nyhedsbreve vil blive udvidet til et dagligt nyhedsbrev med seneste nyt fra branchen samt et nyt målrettet studerende og praktikanter hver 14. dag.

"Vi er glade for at udgive et magasin af høj kvalitet, men vi kan se, at især mange unge medlemmer ikke læser det. Dem skal vi i højere grad ramme digitalt," skriver Christian Lindhardt.

Journalisten søsatte for nyligt sin første podcast med navnet "Budskab", der er målrettet kommunikationsbranchen. Også den får et ugentligt nyhedsbrev tilknyttet.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også