Digital fremgang overgik printtilbagegang for svenske medier i første halvår

Tal fra 104 svenske aviser viser, at de digitale læserindtægter steg med 56 pct. i første halvdel af 2020, skriver Journalisten.se. Årsagen er blandt andet øget fokus på nyhedsjournalistik som følge af coronakrisen, siger analytiker.
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix
Foto: Thomas Borberg/Ritzau Scanpix

De svenske morgenaviser har haft fart på omsætningen fra digitale læsere i første halvdel af 2020. TU Medier, de private mediers interesseorganisation i Sverige, har set på tallene fra 104 aviser, og af dem fremgår det, at de digitale læserindtægter er steget med 56 pct. i årets første halvår i forhold til samme periode sidste år, skriver Journalisten.se.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også