MediaWatch

Facebook advarer om konsekvenser af nyt styresystem fra Apple

To amerikanske techgiganter lægger arm om den ene parts begrænsninger af målretning af annoncer i apps, som bliver sat i verden med nyt styresystem.

Foto: Denis Charlet/AFP/Ritzau Scanpix

Facebook og Apple ser langt fra ens på Apples kommende styresystem IOS 14, der vil sætte nye rammer for annoncering i apps. Det skriver Financial Times.

Det nye styresystem fra Apple betyder, at brugere fremover aktivt skal acceptere indhentning af data, som kan bruges til målretning af annoncer i apps. Det vil ramme annoncemarkedet og annoncørers muligheder for at nå ud til brugere, lyder advarslen fra Facebook i et blogindlæg.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Radio Loud er snart no more, mens sportslisten skal genoplives, hvis det står til kulturministeren. Brancheorganisationer råbte vagt i gevær over nyt lovforslag om moms på rettigheder, en tv-status blev gjort op, og Frankfurt Bogmesse vendte tilbage i fysisk form. Alt det og meget mere i ugens overblik over slagets gang i mediebranchen. (Rettet)

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs