MediaWatch

Danske Medier: Ny cookie-vejledning kan føre til flere betalingsmure

Der er ikke mange rosende ord fra Danske Medier til nye retningslinjer for behandling af personoplysninger. De kan i sidste ende betyde, at mere indhold ryger bag betalingsmur, vurderer organisationen.

Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Mere indhold bag en betalingsmur kan blive konsekvensen af nye retningslinjer om behandling af personoplysninger, som Datatilsynet for nylig har præsenteret. Sådan lyder spådommen fra de private mediers brancheorganisation, Danske Medier, i en kommentar.

Retningslinjerne betyder blandt andet, at det skal være et aktivt tilvalg, når en besøgende på en hjemmeside giver tilladelse til behandling af oplysninger, at det skal være nemt at give samtykke til nogle, men ikke alle formål, og at det skal være nemt at sige nej.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs