MediaWatch

Danske Medier: Ny cookie-vejledning kan føre til flere betalingsmure

Der er ikke mange rosende ord fra Danske Medier til nye retningslinjer for behandling af personoplysninger. De kan i sidste ende betyde, at mere indhold ryger bag betalingsmur, vurderer organisationen.

Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Mere indhold bag en betalingsmur kan blive konsekvensen af nye retningslinjer om behandling af personoplysninger, som Datatilsynet for nylig har præsenteret. Sådan lyder spådommen fra de private mediers brancheorganisation, Danske Medier, i en kommentar.

Retningslinjerne betyder blandt andet, at det skal være et aktivt tilvalg, når en besøgende på en hjemmeside giver tilladelse til behandling af oplysninger, at det skal være nemt at give samtykke til nogle, men ikke alle formål, og at det skal være nemt at sige nej.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere