Carlsberg skruer op for markedsføringen

I 2. halvår vil Carlsberg igen sætte gang i markedsføringsmaskinen. Koncernen forventer at bruge lige så meget på markedsføring som i samme periode sidste år.
Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix

Carlsberg letter foden fra bremsen på markedsføringen i 2. halvår. Det skriver Finans i forbindelse med et interview med Carlsbergs topchef C’eest Hart.

Der skal igen investeres i kendskab og synlighed, og den globale bryggerikoncern forventer at bruge lige så mange annoncekroner i den sidste halvdel af året som i den tilsvarende periode sidste år.

C'eest Hart vil ikke sætte beløb på kampagnebudgetterne, men omkostningerne forventes at trække driftsresultatet ned med 10-15 pct for hele året, skriver Finans. Kommer der en ny nedlukning ændrer billedet sig dog.

"I det øjeblik vi ser en ny nedlukning, så stopper vi med markedsføringen, " siger C'eest Hart.

Tal fra Kreativitet og Kommunikaion viste torsdag, at annoncørernes tilbageholdenhed i forbindelse med nedlukningen af landet sendte den del af annonceomsætningen, som mediebureauerne forvalter, ned med i alt 19 pct. i 1. halvår.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også