Carlsberg skruer op for markedsføringen
![Foto: Yves Herman/Reuters/Ritzau Scanpix](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article12341744.ece/ALTERNATES/schema-16_9/20200813-102337-3-1920x1080we.jpg)
Carlsberg letter foden fra bremsen på markedsføringen i 2. halvår. Det skriver Finans i forbindelse med et interview med Carlsbergs topchef C’eest Hart.
Der skal igen investeres i kendskab og synlighed, og den globale bryggerikoncern forventer at bruge lige så mange annoncekroner i den sidste halvdel af året som i den tilsvarende periode sidste år.
C'eest Hart vil ikke sætte beløb på kampagnebudgetterne, men omkostningerne forventes at trække driftsresultatet ned med 10-15 pct for hele året, skriver Finans. Kommer der en ny nedlukning ændrer billedet sig dog.
"I det øjeblik vi ser en ny nedlukning, så stopper vi med markedsføringen, " siger C'eest Hart.
Tal fra Kreativitet og Kommunikaion viste torsdag, at annoncørernes tilbageholdenhed i forbindelse med nedlukningen af landet sendte den del af annonceomsætningen, som mediebureauerne forvalter, ned med i alt 19 pct. i 1. halvår.