MediaWatch

Jysk Fynske føjer automatiseret oplæsning af artikler til nyhedssites

Det regionale medieselskab Jysk Fynske Medier har indgået samarbejde med britisk teknologiselskab, der gør automatiseret oplæsning af artikler til en del af det digitale tilbud på 15 nyhedssites.

Foto: PR/Jysk Fynske Medier/Mads Hansen

Brugere af flere af Jysk Fynske Mediers digitale udgivelser kan fremover få læst artiklerne på websitet højt, efter medieselskabet har indgået en aftale med britisk Speechkit. Det oplyser sidstnævnte i en pressemeddelelse.

Oplæsningen bliver genereret automatisk af en robotstemme via Speechkits løsning og teknologi. Samarbejdet dækker i alt 15 nyhedshjemmesider hos Jysk Fynske Medier.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Kritiseret aftale om rettighedsbetaling lagt på is, mediebureauer kigger efter alternativer til Facebook, DR dropper livekoncerter, podcastbureau udvider med nye formater, og lokale radio- og tv-stationer har fået inddraget deres sendetilladelser. Læs med, når vi gennemgår ugens største mediesager.

Producenter glæder sig over droppet aftale men afblæser ikke krise

En rettighedsaftale, som i måneder har betydet stop for udvikling af fiktion til streamingtjenester, blev torsdag forkastet af Create Denmark, og det er et skridt i den rigtige retning. Det mener bl.a. Producentforeningen. Nu pågår individuelle forhandlinger med tjenesterne, men det risikerer at trække ud til efter sommer, lyder det.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs