MediaWatch

Facebook vil bekæmpe hadefulde ytringer mere midt i annoncørboykot

Annoncører på stribe har meddelt, at de vil tage en pause fra at bruge penge på at nå brugere på Facebook, som nu vil øge indsatsen mod hadefulde budskaber.

Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook vil gøre en større indsats for at bremse hadefuldt indhold fra annoncører og brugere på det sociale medie. Sådan lød det fredag i et Facebook-opslag fra Mark Zuckerberg, Facebooks stifter og topchef.

De nye tiltag betyder bl.a., at rammerne for, hvilke postulater annoncer må komme med, bliver mere snævre.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Lindhardt og Ringhof opkøbte hos konkurrent, årsregnskaber viser tilbagegang i tv-branchen og jobskifte var der mange af i uge 32. Dét og meget mere kan du læse mere om i denne uges overflyvning over mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs