MediaWatch

Facebook vil bekæmpe hadefulde ytringer mere midt i annoncørboykot

Annoncører på stribe har meddelt, at de vil tage en pause fra at bruge penge på at nå brugere på Facebook, som nu vil øge indsatsen mod hadefulde budskaber.

Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix
Foto: Dado Ruvic/Reuters/Ritzau Scanpix

Facebook vil gøre en større indsats for at bremse hadefuldt indhold fra annoncører og brugere på det sociale medie. Sådan lød det fredag i et Facebook-opslag fra Mark Zuckerberg, Facebooks stifter og topchef.

De nye tiltag betyder bl.a., at rammerne for, hvilke postulater annoncer må komme med, bliver mere snævre.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere