MediaWatch

Flere abonnenter gav Føljeton vækst på bundlinjen i 2019 efter underskudsår

Pilene pegede sidste år i den rigtige retning for Føljeton, der varsler lancering af nye titler i år. Coronakrisen har lagt pres på omsætningen, men ventes ikke at belaste resultatet i år.

Foto: Screenshot.

Medieselskabet Føljeton kunne i 2019 konstatere, at det tjente penge efter et underskud i 2018, ligesom bruttofortjenesten blev løftet. Det fremgår af Føljetons årsregnskab for sidste år.

Selskabet oplyser ikke omsætning, men ifølge selskabet selv steg den med godt 50 pct. Bruttofortjenesten landede på lige over 2,7 mio. kr. – knap en fordobling i forhold til 2018 – mens resultatet blev et plus på 147.000 kr. efter et minus på 552.000 kr. i 2018, hvor der bl.a. blev investeret i nyhedsbrevet Dkpol.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Stort boligmagasin skifter fra Bladkompagniet

Realdania-ejet magasin med sekscifret oplag har skrevet kontrakt med en ny distributør. Prisen er lavere, og kvaliteten højere, lyder forklaringen. Realdania har ingen planer om at stoppe den trykte udgave af magasinet.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs