MediaWatch

Føljeton sælger abonnementer for valgfrit beløb efter gratisperiode

I to måneder må kommende Føljeton-abonnenter selv vælge mellem seks forskellige priser - det skal udvide kundebasen i det digitale medie. "Det, vi mangler, er abonnenter," skriver adm. direktør i mail til læsere.

Føljeton mangler abonnenter, lyder det i mail til læsere. | Foto: Screenshot.

Det fire år gamle digitale nyhedsmedie Føljeton, som udgiver en række journalistiske nyhedsbreve, mangler abonnementer. Sådan lyder det i en mail til læsere fra adm. direktør Søren Høgh Ipland, som derfor tilbyder potentielle abonnenter at betale en valgfri pris i to måneder.

"Vi er så ungt et firma, at vores økonomi kun lige balancerer. Sandheden er, at vi vender og drejer hver en krone, og her fire år inde i vores levetid, opererer vi desværre stadig ikke med evigheden som tidshorisont. Det, vi mangler, er abonnenter. Abonnenter, som deler vores tro på, at verden mangler anderledes kvalitetsmedier," lyder det.

Konkret kan nye abonnenter vælge mellem seks forskellige priser på mellem 10 og 59 kr. Et Føljeton-abonnement koster normalt 59 kr. månedligt.

Ifølge mediedirektøren har Føljeton siden midten af marts givet gratis adgang til det primære nyhedsbrev, men det tilbud ophører nu.

Den gratis adgang har givet "enormt mange" nye læsere, skriver han i mailen, og i en uddybende kommentar til MediaWatch lyder det, at der har været 3-4000 nye modtagere af nyhedsbrevet, som har haft en "væsentligt højere" åbningsrate end normalt. Med den nye kampagne forventer Føljeton at få flere til at blive hængende i den faste læserkreds.  

Føljeton kom i seneste årsregnskab for 2018 ud med et underskud på en halv million kr. efter overskud i 2017. Det skyldtes bl.a. lanceringen af to nye nyhedsbreve.

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs