MediaWatch

Direktør advarer mod kun at skyde på influencere efter sugardating-debat

Både regering og partier fra rød og blå blok vil have strammet reglerne for markedsføring via influencere, efter en reklame for sugardating har sat debatten i kog. Regulering er fint, mener selskabet Bloggers Delight, men bør ikke kun slå ned på influencere, lyder det fra direktør.

Foto: Bloggers Delight/PR

Reklame for sugardating hos en af landets bedst kendte influencers på Instagram har pustet liv i debatten; Bør der indføres lovgivning på området for, hvad der må markedsføres via sociale medier?

Politikere som Peter Skaarup (DF), Jens Joel (S) og Rosa Lund (EL) gjorde det onsdag klart i P1 Debat, at de på linje med veletablerede influencers som Mascha Vang mener, der bør bygges juridisk bolværk om, hvad det må reklameres for på profiler, der også følges af børn og unge.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Medieklummen: Slip data fri på redaktionen

Ny rapport dokumenterer de positive effekter ved at demokratisere adgangen til data på nyhedsredaktionen. Men desværre hersker der stadig udpræget data-skepsis blandt danske journalister, skriver fellow ved SDU Malte Jørstad i ugens Medieklumme.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs