MediaWatch

Direktør advarer mod kun at skyde på influencere efter sugardating-debat

Både regering og partier fra rød og blå blok vil have strammet reglerne for markedsføring via influencere, efter en reklame for sugardating har sat debatten i kog. Regulering er fint, mener selskabet Bloggers Delight, men bør ikke kun slå ned på influencere, lyder det fra direktør.

Foto: Bloggers Delight/PR

Reklame for sugardating hos en af landets bedst kendte influencers på Instagram har pustet liv i debatten; Bør der indføres lovgivning på området for, hvad der må markedsføres via sociale medier?

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs