MediaWatch

Kreativitet & Kommunikation: Bureaubranchens omsætning er faldet med 30 pct.

Kommunikations- og bureaubranchen er over en bred kam blevet hårdt ramt på omsætningen de seneste to måneder efter nedlukningen af landet, siger brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation. Også Grakom melder om stor tilbagegang blandt medlemmerne.

Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet og Kommunikation melder lige som brancheorganisationen Grakom om stort omsætningsfald blandt medlemmerne | Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har barberet næsten en tredjedel af omsætningen i bureaubranchen, siden nedlukningen blev en realitet i midten af marts. Sådan lyder status fra interesseorganisationen Kreativitet & Kommunikation, skriver fagbladet Journalisten.

"Vi taler om en gennemsnitlig nedgang i omsætningen på 30 pct.," siger direktør for Kreativitet & Kommunikation, der bl.a. organiserer kommunikations-, reklame- og mediebureauer, Tine Aurvig-Huggenberger, til fagbladet.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Nyt fra dansk og international streaming, papirmangel og andre udfordringer for traditionelle medier er blandt ugens vigtigste mediehistorier. Få overblikket her.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs