MediaWatch

Kreativitet & Kommunikation: Bureaubranchens omsætning er faldet med 30 pct.

Kommunikations- og bureaubranchen er over en bred kam blevet hårdt ramt på omsætningen de seneste to måneder efter nedlukningen af landet, siger brancheorganisationen Kreativitet og Kommunikation. Også Grakom melder om stor tilbagegang blandt medlemmerne.

Tine Aurvig-Huggenberger, direktør for Kreativitet og Kommunikation melder lige som brancheorganisationen Grakom om stort omsætningsfald blandt medlemmerne Foto: Lars Krabbe/Ritzau Scanpix

Coronakrisen har barberet næsten en tredjedel af omsætningen i bureaubranchen, siden nedlukningen blev en realitet i midten af marts. Sådan lyder status fra interesseorganisationen Kreativitet & Kommunikation, skriver fagbladet Journalisten.

"Vi taler om en gennemsnitlig nedgang i omsætningen på 30 pct.," siger direktør for Kreativitet & Kommunikation, der bl.a. organiserer kommunikations-, reklame- og mediebureauer, Tine Aurvig-Huggenberger, til fagbladet.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere