MediaWatch

Spotify udskyder indtog i Rusland og Sydkorea

Coronakrisen har fået Spotify til at udskyde sit indtog i Rusland og Sydkorea, skriver Bloomberg News.

Foto: Lucas Jackson/Reuters/Ritzau Scanpix

Musiktjenesten Spotify har besluttet at udskyde sit længe ventede indtog på det russiske og sydkoreanske marked.

Det skriver Bloomberg News med henvisning til anonyme kilder med indblik i sagen.

Det er coronavirus-udbruddet, der er kommet på tværs, og har sat en stopper for de personlige møder, som er nødvendige for, at enes om en række komplekse aftaler, der skal gøre det muligt at etablere sig.

Det svenske selskab, der er noteret på børsen i New York, går dog stadig efter at ekspandere til de to lande, der er nogle af de største musikmarkeder i verden, i løbet af i år, skriver Bloomberg.

Spotify sikrede sig rettighederne til de to lande for nyligt som led i en aftale med Warner Music Group, der er en verdens tre største musikselskaber. Spotify har desuden tilsvarende rettigheder fra Sony, oplyser kilderne.

Aktien i Spotify ligger 0,6 pct. højere i 141,15 dollar tirsdag.

Spotify giver milliardbeløb for endnu et podcastselskab 

Spotify taber penge trods flere betalende brugere 

Mere fra MediaWatch

Nye Medier: Vi bliver overset i debatten om tech-betaling

For en række nye digitale medier er Google og Facebook en hjælp til at blive hørt og set, lyder det fra foreningen Nye Medier, der frygter, at et krav om betaling fra techplatforme til medierne, som de store mediehuse presser på for, kan ramme dem.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs