To temperaturmålinger af bureaubranchen fusionerer

De årlige kortlægninger af bureaubranchen fra Bureaubiz og Myresearch smelter sammen som et resultat af et nyt samarbejde mellem parterne.
Foto: Kristian Djurhuus/Ritzau Scanpix
Foto: Kristian Djurhuus/Ritzau Scanpix

Fremover vil der ikke længere være to, men én samlet årlig rapport, der tager temperaturen på udviklingen i den danske bureaubranche. Det fremgår af en pressemeddelelse.

Nichemediet Bureaubiz, som årligt har udgivet en nøgletalsanalyse om branchen, slår kræfterne sammen med Myresearch, der står bag Trendrapporten, der også tegner en økonomisk og udviklingsmæssig tilstandsrapport af branchen.

Den nye og samlede rapport vil basere sig på nøgletal for omkring 300 bureauer opdelt i forskellige kategorier som reklame- og mediebureauer, samt en CMO-trendanalyse og en bureaudirektøranalyse, fremgår det.

"Vi er overbeviste om, at samarbejde i denne situation er at foretrække frem for konkurrence for at samle ressourcerne og skabe et fælles referencepunkt, en branchestandard, for bedømmelsen af udviklingen i branchen og de enkelte bureauer," siger adm. direktør hos Myresearch, Mogens Østergaard, i meddelelsen.

Arbejdet med nøgletallene er lagt i hænderne på Finn Graversen, stifter af Bureaubiz, der i dag en del af brancheorganisationen Grakom.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også