MediaWatch

Ekstra Bladets nichemedier rettet mod unge lukkede med lavere underskud

2019 bød på nyt underskud, der dog var mindre end året før, for selskabet bag de nu lukkede nichemedier Format, Shero og Skærm.

Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix
Foto: Jens Hartmann Schmidt/Ritzau Scanpix

Medieselskabet af 2017, som er ejet af JP/Politikens Hus, og som tidligere har rummet medierne Format, Shero og Skærm rettet mod unge, gav i 2019 et underskud på godt 1,5 mio. kr. Det fremgår af selskabets regnskab.

Selskabet favnede ungemediet Format, der blev lanceret i sensommeren 2017 og lukket otte måneder senere i april 2018, ligesom Shero, der var rettet mod yngre kvinder, og Formats søstermedie Skærm var en del af Medieselskabet af 2017. De to sidstnævnte nicher blev lukket i slutningen af 2019.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere