MediaWatch

Kendis-influencer tjener op mod en halv million om måneden

Der kan blive lagt store summer i samarbejdsaftaler med influenceren Irina "The Diva" Olsen, der ifølge egne oplysninger tjener op til en halv million kroner om måneden på de kampagner, hun laver på sociale medier.

Foto: Olivia Loftlund/Ritzau Scanpix

Afhængig af efterspørgslen den konkrete måned tjener Irina Olsen, bedre kendt som Irina "The Diva", i gode måneder op til 500.000 kr. på at lægge navn og profil til influencerkampagner på sociale medier som Instagram, blogs og Youtube. Det fortæller hun til Berlingske.

"Jeg ligger et sted mellem 100.000 og 500.000 kroner, alt efter hvor travl måneden er. Hvis jeg sagde ja til alt, kunne jeg nemt tjene det tidobbelte, men jeg siger ikke ja, hvis ikke jeg har lyst. Det er der ingen penge i verden, der kan få mig til," siger Irina Olsen til avisen.

Hvor meget hun tjener på de konkrete reklamer på hendes sociale mediekanaler, vil hun dog ikke oplyse, og hun understreger, at det varierer meget. Det kan typisk afhænge af eksponeringer, antallet af indlæg, hvilke platforme kampagnen skal køre på osv.

31-årige Irina Olsen er blandt Danmarks største og mest veletablerede influencers. Hun har over 200.000 følgere på Instagram og knap 45.000 abonnenter på Youtube, ligesom hun har opbygget en blog under samme navn gennem de seneste godt otte år.

doc79ctpq6cffts4jah7o0.jpg
Foto: Screenshot af irinathediva.dk

Hun har de seneste år desuden lanceret sin egen makeup-linje, ligesom Discoverys streamingtjeneste Dplay har lanceret en realityserie, som følger hende og hendes familie. Derudover er hun en del af Dplay og Kanal 4-programmet "Beauty Bosserne".

Indtægter fra programmerne og makeup-linjen er ikke inkluderet i kampagne-indtjeningen, oplyser hun.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere