MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media skilte sig af med topchef, DR2 tog streamingudfordring op, tv-brud har resulteret i travlhed, og Googles dødsstød til cookies gav genlyd. Det er på tide at samle op på ugens vidtfavnende nyt fra mediebrachen. Værs'go og spis.

Foto: PR/Aller Media

Vi skriver fjerde uge i januar og lige så sikkert som, dagslyset vinder frem og nu har en rundet en score på en time - lige så sikkert sker der nyt i mediebranchen. Skulle du være en tvivler, så læs med her.

Turen begynder i den familieejede koncern bag ugeblade som Familie Journal og Billed-Bladet. Aller Medias bestyrelse gjorde kort proces og skilte sig af med adm. direktør Lars Sander Matjeka efter mindre end tre år på posten. Det skete efter et nyt underskud i den danske forretning, hvor årsregnskabet viste et fald i omsætningen på 7 pct. og et tab på 58 mio. kr. Tre års omlægning af den strategiske kurs, der senest bød på en større fyringsrunde i efteråret, overbeviste ikke ejerne om, at huset var på rette kurs. Udgiverdirektør Charlotte Riparbelli er konstitueret som ny topchef.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs