MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Aller Media skilte sig af med topchef, DR2 tog streamingudfordring op, tv-brud har resulteret i travlhed, og Googles dødsstød til cookies gav genlyd. Det er på tide at samle op på ugens vidtfavnende nyt fra mediebrachen. Værs'go og spis.

Foto: PR/Aller Media

Vi skriver fjerde uge i januar og lige så sikkert som, dagslyset vinder frem og nu har en rundet en score på en time - lige så sikkert sker der nyt i mediebranchen. Skulle du være en tvivler, så læs med her.

Turen begynder i den familieejede koncern bag ugeblade som Familie Journal og Billed-Bladet. Aller Medias bestyrelse gjorde kort proces og skilte sig af med adm. direktør Lars Sander Matjeka efter mindre end tre år på posten. Det skete efter et nyt underskud i den danske forretning, hvor årsregnskabet viste et fald i omsætningen på 7 pct. og et tab på 58 mio. kr. Tre års omlægning af den strategiske kurs, der senest bød på en større fyringsrunde i efteråret, overbeviste ikke ejerne om, at huset var på rette kurs. Udgiverdirektør Charlotte Riparbelli er konstitueret som ny topchef.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs