Nordjyske Medier har trukket stikket på chatbot

Efter omkring tre års levetid har Nordjyske Medier valgt at sige tak for denne gang til chatbot.
Foto: PR/Nordjyske Medier
Foto: PR/Nordjyske Medier

Nordjyske Medier sendte en chatbot i arbejdstøjet for omkring tre år siden, men nu har medieselskabet besluttet sig for at lukke den igen, skriver Journalisten.

"Den endte med at stå i vejen for god dialog med læserne, fordi botten misforstod, hvad de skrev til den," siger Tom Bue, redaktionschef hos Nordjyske Medier, til Journalisten.

En stribe danske medier har de seneste år forsøgt sig med chatbots. Det gælder blandt andet Arbejderen, DR, Altinget og Børsen.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også