Nyt digitalt finansmedie fra Aller går i luften i Norge

Torsdag lancererer Aller Media i Norge det nye digitale finansmedie, der udkommer med det norske medie Dagbladet i ryggen.
Foto: Screenshot
Foto: Screenshot

Navnet på det norske Aller Medias nye erhvervsmedie er blevet afsløret, og dermed er redaktionen klar til at gå i luften torsdag. 

Det skriver Kampanje, der også afslører logoet på erhvervsmediet, der får navnet Børsen.

"Vi har arbejdet med både tekniske og redaktionelle spørgsmål i de seneste uger. Torsdag er vi klar til at lancere og at vise vores læsere, hvad vi har lagt så meget arbejde i," siger Jan Thomas Holmlund, der skal lede Aller Medias nye satsning, til Kampanje. Han er tidligere vagthavende på Dagbladet.

Børsen starter i regi af tabloidavisen Dagbladet, som Aller Media købte i 2013 for et trecifret millionbeløb. Finansmediet bliver dog et selstændigt site.

Chefredaktøren for Dagbladet, Alexandra Beverfjord, udtalte i august i en pressemeddelelse, at det nye finansmedie skal vokse hurtigt og blive en betydelig aktør inden for erhvervsjournalistikken.

"Erhvervssiden skal være et friskt pust i journalistiskken. Vi vil dække de store nyheder, vi vil følge de største spillere, og vi skal skaffe de stærkeste historier," sagde hun.

Dagbladet er en af de største tabloidaviser i Norge, hvor Schiebsteds VG er den største på tabloidmarkedet. Dagbladet, der har fokus på nyheder, sport og underholdning, skal genere trafik til det nye erhvervssite, der går op imod konkurrenter som Dagens Næringsliv, der i grove træk svarer til Børsen i Danmark, og det digitale erhvervsmedie E24.

I skrivende stund er der ansat fire journalister på Børsen.

Aller Media på vej med nyt erhvervsmedie i Norge 

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også