Knap 9 ud af 10 dagblade arbejder i dag med en digital betalingsstrategi

En ny rapport fra Infomedia viser, at 87 pct. af dagbladene har indført brugerbetaling online. Samlet er det dog kun en mindre andel af de danske medier, der arbejder med en digital betalingsstrategi.
Politiken er blandt de dagblade, der gennem flere år har eksperimenteret med en digital betalingsløsning. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix
Politiken er blandt de dagblade, der gennem flere år har eksperimenteret med en digital betalingsløsning. | Foto: Jens Dresling/Ritzau Scanpix

Flere danskere har rykket en del eller hele deres nyhedsforbrug over på de digitale platforme – i takt med dagbladenes oprustning på nettet. Men mens mange dagblade i begyndelsen lagde deres indhold gratis ud på the world wide web, har 87 pct. i dag implementeret en digital betalingsstrategi. Det konkluderer en ny markedsanalyse af medier med digital betalingsstrategi "Subscribo" fra Infomedia.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også