Mediebureau siger farvel til adm. direktør

Som konsekvens af en iganværende transformation i mediebureaugruppen GroupM har selskabets topledelse og adm. direktør i datterbureauet Mediacom valgt at lade deres veje skilles.
Foto: Colourbox
Foto: Colourbox

Den adm. direktør for medieburauet Mediacom, Morten Kristensen, forlader selskabet efter fire år på posten. Det skriver Markedsføring.

Mediacom er ejet af mediebureaugruppen GroupM. Ifølge Morten Kristensen er han blevet enig med ledelsen i GroupM om, at selskabet har behov for en direktør med en anden profil.

"Vi har været i gang med transformationen i halvandet års tid, og jeg er enig i den strategi, der er lagt for GroupM. Det er en nødvendig rejse, så det er udramatisk. Men det sidste halvandet år har for mit vedkommende også været en erkendelsesproces. Nu er vi nået dertil, hvor der skal andre og friske kræfter til. Der er andre, der brænder mere for eksempelvis drift og eksekveringer, som kommer til at fylde meget mere i fremtiden, end mig, der har et større fokus på det kreative," siger han ifølge Markedsføring.

Jonas Hemmingsen, nordisk CEO for GroupM, oplyser til mediet, at Morten Kristensens opgaver skal varetages af Heinrich Thomsen, der er adm. direktør i bureauet m/SIX, som ligeledes er en del af GroupM. I sit seneste årsregnskab for 2018 havde Mediacom et overskud på 254.000 kr. mod ca. 1,3 mio. kr. året forinden.

Morten Kristenen blev ansat som head of beyond advertising i Mediacom i juli 2014 og overtog i foråret 2015 posten som adm. direktør efter Ulrik Falkner Thagesen, da han blev udnævnt som adm. direktør i Mediacom Nordic.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også