MediaWatch

"Vi kan konstatere, at bannere i kvalitetsmiljøer i langt højere grad driver bundlinjen for annoncørerne"

Bannerannoncer lever i bedste velgående, og programmatic er fremtiden, lyder det fra verdens største mediebureau. Medierne kan få mere ud af annoncemarkedet ved at slå på kontekst og kvalitetsmiljøer.

Foto: PR

I år er det 25 år siden, den første bannerannonce blev vist. Det var det ikoniske techmagasin Wireds online version, der bød på en digital annonce for teleselskabet AT&T.

Debuten var en succes med en CTR – Click Through Rate, altså antal klik på annoncen i forhold til antal visninger – på 44 pct. I dag ligger den gennemsnitlige CTR for bannerannoncer på 0,05 pct. ifølge målinger foretaget analysevirksomheden Smart Insights, og konceptet er ikke blevet det kraftfulde værktøj, som medier og annoncører havde håbet på.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs