Annoncørforening efterlyser fælles spilleregler på influencer-markedet
![Foto: PR/Dansk Annoncørforening](https://photos.watchmedier.dk/watchmedier/resize:fill:3840:0:0/plain/https://photos.watchmedier.dk/Images/article11595409.ece/ALTERNATES/schema-16_9/doc76yjk8bau5vdtk95hps.jpg)
Hver anden influencer på Instagram har oppustede følgertal. Sådan lød konklusionen i en undersøgelse fra Hype Auditor, Politiken bragte tirsdag, og som er baseret på en screening af 4000 danske influencer-konti på Instagram. Heraf havde 47 pct. følgere, der ikke var ægte, men enten kommet til enten gennem direkte snyd ved køb af følgere, eller utilsigtet ved at falske profiler hægter sig på en profil.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Facebook overvejer også at skjule "likes"
For abonnenter