Annoncørforening efterlyser fælles spilleregler på influencer-markedet

Influencer-markedet er det vilde vesten, mener Dansk Annoncørforening, der ønsker standardrammer for samarbejder. Bloggernetværk tror på idéen, mens brancheorganisation sender bolden videre til influencerne.
Foto: PR/Dansk Annoncørforening
Foto: PR/Dansk Annoncørforening

Hver anden influencer på Instagram har oppustede følgertal. Sådan lød konklusionen i en undersøgelse fra Hype Auditor, Politiken bragte tirsdag, og som er baseret på en screening af 4000 danske influencer-konti på Instagram. Heraf havde 47 pct. følgere, der ikke var ægte, men enten kommet til enten gennem direkte snyd ved køb af følgere, eller utilsigtet ved at falske profiler hægter sig på en profil.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også