MediaWatch

Netflix rykker ind på markedet for reality-tv

Streamingtjenester som Netflix og Amazon Prime har fået øjnene op for den populære tv-genre reality og lancerer et voksende antal realityprogrammer på deres platforme.

Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Mens reality-tv hidtil primært har været en kamplads om de unge seere for de traditionelle broadcastere, rykker amerikanske streamingtjenester som Netflix og Amazon længere ind på markedet målrettet det unge publikum. Det skriver Financial Times.

Ser man på de to streamingtjenesters britiske platforme, er antallet af programmer inden for genrerne spil, livsstil og såkaldt unscripted mere end firdoblet over de seneste to år ifølge en opgørelse fra analysebureauet Ampere Analysis.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Smal medieaftale i hus, mediedistributører forventer højere priser, borgerlige varsler tilbagrulning af forlig, endnu en streamingtjeneste gør indtog i Norden og ny virksomhed vil give podcasts international succes. Vi tager en rundtur i uge 21 i Mediedanmark.

K-ordfører kalder skrottet some-lovforslag for tidsspild

Et lovforslag, som skulle forpligte bl.a. sociale medier til at fjerne ulovligt indhold inden for 24 timer, er bremset af EU-Kommissionen. Konservatives erhvervs- og forbrugerordfører mener, lovforslaget fra begyndelsen skulle have været udformet anderledes.

Debat: Medieforhandlingerne viser skræmmende mangel på viden

Resultatet af medieforliget er et skævvredet mediemarked, hvor regeringen med pincet vil udpege, hvilke medier og hvilket indhold, der fortjener politikernes nåde. Sådan lyder det fra direktør i Danske Medier, Mads Brandstrup, i dette debatindlæg.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs