MediaWatch

Netflix rykker ind på markedet for reality-tv

Streamingtjenester som Netflix og Amazon Prime har fået øjnene op for den populære tv-genre reality og lancerer et voksende antal realityprogrammer på deres platforme.

Foto: Lucy Nicholson/Reuters/Ritzau Scanpix

Mens reality-tv hidtil primært har været en kamplads om de unge seere for de traditionelle broadcastere, rykker amerikanske streamingtjenester som Netflix og Amazon længere ind på markedet målrettet det unge publikum. Det skriver Financial Times.

Ser man på de to streamingtjenesters britiske platforme, er antallet af programmer inden for genrerne spil, livsstil og såkaldt unscripted mere end firdoblet over de seneste to år ifølge en opgørelse fra analysebureauet Ampere Analysis.

Læs artiklen gratis

Registrer med din E-mail.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere