MediaWatch

Nordisk Films e-sportinvestering lander aftale med global it-virksomhed

Dansk e-sportshold, der er ejet af Parken Sport & Entertainment og Nordisk Film, lander aftale med fransk it-gigant.

Foto: Gonzalo Fuentes/Reuters

Det danske e-sportshold North har indgået en sponsoraftale med den franske it-virksomhed Capgemini.

Det skriver Berlingske Business.

North, som er ejet af Parken Sport & Entertainment og Nordisk Film, vil resten af året bære Capgeminis navn på sine trøjer.

"For mig er det en rigtig stor ting. Det her er en case, der kan sammenlignes med vores samarbejde med Adidas eller Red Bull. Den er et bevis på, at vi som organisation kan være interessante for mange forskellige slags segmenter og for nogle mastodontvirksomheder," siger Christian Sørensen, direktør for North, til Berlingske Business.

Sponsoraftalen med det danske e-sportshold skal hjælpe Capgemini med at rekruttere unge it-talenter, lyder det. Selskabet har i dag mere end 200.000 ansatte på verdensplan og omsatte i 2018 for knap 100 mia. kr.

Denne artikel er leveret af vores søstermedie ITWatch.

Mere fra MediaWatch

Overblik: Sådan er medieaftalerne landet siden 2000

Hvert andet medieforlig siden 2000 har – i grove træk – haft bred politisk opbakning, mens den anden halvdel af forligene er indgået med smalt flertal. Her får du overblik over, hvordan de seneste årtiers forlig er landet.

Læs også

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs