MediaWatch

Digital annoncering runder otte milliarder kroner

Søgeordsannoncering på Google stod sidste år for knap halvdelen af den digitale annonceomsætning, som med en samlet vækst på 9,6 pct. nu har rundet otte mia. kr. i Danmark.

Annonceomsætningen på de digitale platforme fortsætter den opadgående kurve og lagde i 2018 mere end 700 mio. kr. - eller 9,6 pct. - til 2017-resultatet, der steg fra ca. 7,4 til 8,06 mia. kr.

Det fremgår af den årlige online markedsstatistik, som er udarbejdet i samarbejde mellem Danske Medier og Kreativitet og Kommunikation.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.

Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs