Selskaber trækker annoncering efter streaming af skudmassakre

Efter angrebet i New Zealand trækker store newzealandske selskaber sig fra Google og Facebook, der har ageret kanal for gerningsmands live-stream af angrebet, der kostede 50 mennesker livet.
Foto: EDGAR SU/ Ritzau Scanpix
Foto: EDGAR SU/ Ritzau Scanpix

Efter en gerningsmand live-streamede skudmassakren, der for to dage siden kostede 50 mennesker livet i to moskéer i New Zealands næststørste by, Christchurch, trækker flere selskaber nu deres annoncering fra Google, Google-ejede Youtube og Facebook. Det erfarer det newzealandske medie The Herald.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også