MediaWatch

Selskaber trækker annoncering efter streaming af skudmassakre

Efter angrebet i New Zealand trækker store newzealandske selskaber sig fra Google og Facebook, der har ageret kanal for gerningsmands live-stream af angrebet, der kostede 50 mennesker livet.

Foto: EDGAR SU/ Ritzau Scanpix

Efter en gerningsmand live-streamede skudmassakren, der for to dage siden kostede 50 mennesker livet i to moskéer i New Zealands næststørste by, Christchurch, trækker flere selskaber nu deres annoncering fra Google, Google-ejede Youtube og Facebook. Det erfarer det newzealandske medie The Herald.

Mediet skriver, at der er tale om den Newzealandske bank ASB, teleselskabet Spark og Burger King, men også flere andre mindre selskaber som Kiwibank, ANZ og BNZ. Også Lotto New Zealand har suspenderet sin digitale annoncering på Facebook og Youtube, hvor den 17 minutter lange livestream foregik:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs