MediaWatch

Selskaber trækker annoncering efter streaming af skudmassakre

Efter angrebet i New Zealand trækker store newzealandske selskaber sig fra Google og Facebook, der har ageret kanal for gerningsmands live-stream af angrebet, der kostede 50 mennesker livet.

Foto: EDGAR SU/ Ritzau Scanpix

Efter en gerningsmand live-streamede skudmassakren, der for to dage siden kostede 50 mennesker livet i to moskéer i New Zealands næststørste by, Christchurch, trækker flere selskaber nu deres annoncering fra Google, Google-ejede Youtube og Facebook. Det erfarer det newzealandske medie The Herald.

Mediet skriver, at der er tale om den Newzealandske bank ASB, teleselskabet Spark og Burger King, men også flere andre mindre selskaber som Kiwibank, ANZ og BNZ. Også Lotto New Zealand har suspenderet sin digitale annoncering på Facebook og Youtube, hvor den 17 minutter lange livestream foregik:

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Jysk Fynske dataværktøjer, coronaens ekko i regnskaber og et sommerbarometer, der fortsat svinger os igennem de lyse nætter. Kom med på en rundtur i ugens mediebegivenheder.

Læs også

Relaterede

Trial banner

Seneste nyt

Se flere jobs