TV 2 Echo: "Eksponeringsmæssigt er Facebook nok den vigtigste platform"

Medieordførere er skeptiske over for, at medierne lægger indhold på udenlandske platforme som Youtube og Facebook. Men platformene er ikke mediekanalernes modsætninger, men et vindue til de unge, mener redaktionschef for TV 2's tilbud målrettet unge, Echo.
"Echo er sat i verden for at trække flere unge ind til TV 2," siger redaktionschef for TV 2 Echo, Marie-Louise von Holstein | Foto: TV 2
"Echo er sat i verden for at trække flere unge ind til TV 2," siger redaktionschef for TV 2 Echo, Marie-Louise von Holstein | Foto: TV 2

Medierne er med til at grave deres egen grav, når de lægger hele produktioner ud hos udenlandske aktører som Youtube. Det mener medieordførerne Mogens Jensen (S) og Morten Marinus (DF), der i mandags udtrykte deres skepsis til Jyllands-Posten omkring en ny dramaserie, som to TV 2-regioner står bag og som produceres specielt til Youtube for at nå de unge.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også