MediaWatch

MW Panelet: "Det vil få massiv betydning for fremtidens annoncemarked og brands"

Internet of things, algoritmestyrede anbefalinger og virtuelle assistenter i form af en højtalerlignende dims. Teknologien pibler frem i forbrugernes dagligdag. Men hvilken betydning får det for annoncemarkedet? Det stiller MW Panelet skarpt på i denne uge – set fra annoncørens, bureauets og mediets perspektiv.

Foto: Ritzau Scanpix/Eric Risberg

Intelligente højtalere, der fortæller dig, hvordan vejret bliver og dagens bedste pris på rejsen til sommer, alt imens køleskabet dikterer indkøbssedlen og sender den direkte videre til din telefon.

Internet of things (IoT), kunstig intelligens (AI), virtuelle stemmestyrede assistenter som Alexa, der bl.a. bor i Amazons intelligente højtaler, og algoritmestyrede anbefalinger er mere end hype, men en del af den fremtid, der er over os.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs