Facebook rangerer medier efter troværdighed

Selskabet tillægger mediers troværdighed værdi, når opslag rangeres i brugernes nyhedsrulle, lyder det fra topchef Mark Zuckerberg.
Mark Zuckerberg. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Marcio Jose Sanchez
Mark Zuckerberg. | Foto: Ritzau Scanpix/AP/Marcio Jose Sanchez

Facebook vil give medier højere eller lavere rangering i brugernes nyhedsrulle, afhængigt af hvor troværdige medier vurderes at være. Det skriver flere amerikanske medier, herunder Buzzfeed.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også