MediaWatch

Google udruller abonnementsløsning

Amerikansk medieselskab er lanceringspartner på nyt værktøj fra Google, der vil knytte tegningen af abonnementer tættere til sig.

Foto: Ritzau Scanpix/AP/Virginia Mayo

Google har i dag sat strøm til et nyt værktøj, der skal gøre det nemmere for brugerne at betale for bl.a. medieindhold online. Det skriver Digiday.

Værktøjet hedder Subscribe with Google og betyder, at brugerne kan abonnere på eksempelvis mediers indhold direkte via Google i stedet for at skulle igennem mediernes egne abonnementsformularer. Lanceringspartner på Subscribe with Google er amerikanske McClatchy, der står bag en lang række lokale og regionale medier i USA. Ifølge Digiday vil medierne få mellem 85 og 95 pct. af abonnementsindtægterne, mens Google tager resten for ulejligheden.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Organisationer: EU-afgørelse baner vej for digital nulmoms på magasiner

EU's ministerråd har godkendt en ændring af et momsdirektiv, som giver EU's medlemslande større fleksibilitet i forhold til at indføre fx nulmoms. Ifølge Danske Medier, Grakom og Dansk Erhverv er det et grønt lys fra EU-side til at udvide digital nulmoms til digitale magasiner i Danmark.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

Se flere jobs