Techgiganter går under radaren i udspil: "Kan ikke løses i en dansk medieaftale"

Google og Facebook kaprer flere og flere annoncekroner i Danmark, mens dagbladenes økonomi er i tilbagegang. Men regeringens medieudspil rummer ikke ét ord om techgiganterne. Kulturminister afviser, at regeringen lukker øjnene for problemet.
Kulturminister Mette Bock (LA) præsenterede regeringens medieudspil torsdag i sidste uge. | Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen
Kulturminister Mette Bock (LA) præsenterede regeringens medieudspil torsdag i sidste uge. | Foto: Ritzau Scanpix/Mads Claus Rasmussen

Mens regeringens medieudspil lægger op til besparelser på Radio24syv og TV 2 Regionerne og en ændring af balancen mellem nationale og regionale medier, så nævnes de internationale techgiganter som Google og Facebook ikke med ét ord i udspillet.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også