MediaWatch

Techselskaber dominerer liste over verdens mest værdifulde brands

Teknologivirksomheder - især de amerikanske af slagsen - indtager de otte øverste placeringer i opgørelse over verdens mest værdifulde brands.

ritzau/AP/Richard Drew
Foto: ritzau/AP/Richard Drew

I en opgørelse over de 500 mest værdifulde varemærker i verden indtager internationale teknologiselskaber de otte øverste placeringer, hvor især den amerikanske teknologisektor dominerer listen.

Det skriver Computerworld på baggrund af en opgørelse fra konsulenthuset Brand Finance.

Amazon indtager listens førsteplads med en samlet, estimeret, brandværdi på 150,8 mia. dollar (896 mia. kr.), mens Apple for andet år i træk indtager andenpladsen med en værdi på 146,3 mia. dollar. På tredjepladsen finder vi Google, sidste års nummer et, med en brandværdi på 120,9 mia. dollar.

Først på fjerdepladsen optræder et ikke-amerikansk varemærke i form af Samsung med en estimeret brandværdi på 92,3 mia. dollar, mens den amerikanske supermarkedskæde Walmart stopper tech-dominansen på niendepladsen med en værdi på 61,5 mia. dollar.

Artiklen er leveret af MediaWatch søstermedie ITWatch

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen – medieforlig special

Det er næppe gået din næse forbi, at mediemøllen har været på overarbejde i løbet af den forgangne uge, hvor medieforhandlingerne nåede nye højder. Dét kan du blive klogere på i vores special edition-overflyvning over ugens mediepolitiske gang i Mediedanmark.

Regeringen opgiver TV 2-salg

Efter Dansk Folkepartis afvisning af at sælge 40 procent af tv-stationen i den kommende medieaftale opgiver kulturminister Mette Bock nu ævred.

S-formand: Vi er ude af medieforhandlingerne

Mette Frederiksen, Socialdemokratiets formand, slår efter et møde i Finansministeriet fast, at partiet endegyldigt har forladt forhandlingerne om et nyt medieforlig. Dermed peger alt på en smal aftale.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere