MediaWatch

EU-Kommissionen: Sociale medier lever endnu ikke op til forbrugerregler

Særligt Facebook og Twitter mangler fortsat at leve fuldt op til EU's forbrugerregler, og det kan medføre sanktioner, advarer EU-Kommissionen.

Selvom Google, Facebook og Twitter i dag har offentliggjort ændringer, der skal bringe selskaberne på rette kurs i forhold til EU's forbrugerbeskyttelsesregler, er der stadig et stykke vej for at helt i mål, skriver EU-Kommissionen i en meddelelse.

I marts sidste år fremsatte EU-Kommissionen og medlemsstaternes forbrugermyndigheder en anmodning om, at de sociale medier foretager ændringer af deres vilkår, så de lever op til EU forbrugerbeskyttelsesregler.

Læs hele artiklen

Få 14 dages fri adgang.
Det kræver intet kreditkort.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

"Helt generelt synes jeg selvfølgelig, at vi chefredaktører skal stille op"

Principielt bør mediechefer også stille op til kritiske interviews, når medierne forventer det samme af fx politikere, mener Berlingskes chefredaktør, Tom Jensen, efter kritik fra tidl. statsminister af manglende interviews med B.T.'s ansv. chefredaktør Michael Dyrby i kølvandet på dokumentarfilmen om metoo på TV 2.

Læs også

Seneste nyt

Se flere jobs