Facebook afviser påstand om spin: Derfor skruer vi ned for medier

Når Facebook skruer ned for distributionen af opslag fra professionelle, vil det ramme virksomheder og medier ens, siger Facebooks nordiske kommunikationschef, der ikke vil sætte tal på, hvor mange procent rækkevidden vil dykke.
Foto: /ritzau/Scanpix/Bax Lindhardt
Foto: /ritzau/Scanpix/Bax Lindhardt

Det har regnet med spørgsmål, kommentarer og meninger i offentligheden, efter Facebook natten til fredag meddelte, at koncernen er på vej med en større opdatering af algoritmen, der styrer nyhedsrullen. Det vil betyde færre posts fra virksomheder og medier og mere plads til opslag fra venner og familie.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også