Egmont-selskab indfører progammatisk reklamesalg i lufthavn

Københavns Lufthavn bliver den første i verden, hvor bureauer og annoncører kan indkøbe reklameplads programmatisk.
Theis Hector, direktør i Dansk Reklame Film og Airmagine. | Foto: PR-foto
Theis Hector, direktør i Dansk Reklame Film og Airmagine. | Foto: PR-foto

Det Egmont-ejede selskab Airmagine og annonceplatformen Adform introducerer et såkaldt programmatic-salg direkte på Københavns Lufthavn 165 reklameskærme. Det skriver selskaberne i en pressemeddelelse.

Samarbejdet gør Københavns Lufthavn til den første i verden, hvor bureauer og annoncører kan indkøbe reklameplads programmatisk.

Fordelingen i samarbejdet er, at Airmagine har digitaliseret Københavns Lufthavn og driver reklamesalget, mens annoncører og mediebureauer får mulighed for at handle reklamer direkte hos Airmagine via Adforms platform. Tilbuddet bliver i første omgang tilgængeligt for Airmagines eksisterende produktportefølje.

"Det har hele tiden været meningen at gå så langt som muligt ad den digitale vej med dette projekt. Vi har ønsket at tage et analogt medie og gøre det så digitalt, datadrevet og dokumenteret som muligt. At åbne op for programmatisk salg af reklameplads er et helt naturligt næste skridt for vores målgruppesegmenterede reklameafvikling i Københavns lufthavn," udtaler Theis Hector, direktør i Dansk Reklame Film og Airmagine, i meddelelsen.

Løsningen præsenteres på GroupM's konference NextM, som har fokus på medieinnovation. Konferencen afholdes i denne uge.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også