Nyt ugeblad vil bruge paparazzifotos

Det nye ugeblad Tæt på, der har Karsten Ree i ejerkredsen, vil gå tættere på kendte og kongelige bl.a. med paparazzifotos, siger chefredaktør.
Foto: HOLGER BUNDGAARD/POLFOTO/ARKIV
Foto: HOLGER BUNDGAARD/POLFOTO/ARKIV

Mens andre ugeblade som Se og Hør har lagt afstand til brugen af paparazzifotos, vil det være en del af dækningen af kendisser i det nye ugeblad Tæt på. Det forklarer chefredaktør for Tæt på, Per Kuskner, til Politiken.

"Vi kommer til at bruge paparazzi, det er der slet ingen tvivl om. Og vi vil gå lidt tættere på de kongelige. Er der basis for det, vil vi også skrive den kritiske vinkel. Det gør Billed-Bladet ikke," siger Per Kuskner til avisen.

Der er små to uger til, at Tæt på, der bl.a. har milliardæren Karsten Ree i ejerkredsen, kaster sig ind i kampen om køberne, der i høj grad udkæmpes på løssalgshylderne i kiosker og supermarkeder. Netop distributionen af bladet og mulighederne for at få en god placering i "købehøjde" kan blive afgørende for ugebladets muligheder for at slå igennem på et presset printmarked, siger Karen Klitgaard Poulsen, forsker ved Aarhus Universitet til Politiken.

Tæt på vil gå ikke mindst gå i konkurrence med Egmonts kendisblad Her og Nu, som en stor del af Tæt på-redaktionen tidligere har arbejdet på. Ugebladet får samme pris på 20 kr. og vil lige som Her og Nu udkomme onsdag. Tæt på udkommer første gang d. 16. november.

Del artikel

Relaterede artikler

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også