MediaWatch

Nordiske Medier udvider med nyt magasin

Branchemedierne under Nordjyske Medier sender nyt magasin om plastbranchen på gaden med rygstød fra brancheorganisationen Plastindustrien.

Nordiske Medier, der er ejet af Nordjyske Medier, udvider dækningen og porteføljen i det nye år med et magasin om den danske plastbranche. Det skriver mediehuset i en pressemeddelelse.

Magasinet Plast er planlagt til at udkomme fire gange om året i et oplag på 4.500 eksemplarer. Magasinet er gratis og skal distribueres direkte til beslutningstagere og aktører i og omkring den danske plastbranche.

Journalistisk er målsætningen at komme tæt på virksomheder og fagfolk i produktionen og på direktionsgangene, skriver huset.

"Vi tager temperaturen på plastbranchen, beskriver de nyeste løsninger og tendenser og kigger ind i industriens fremtid. Vi går i dybden med produktionen og de tekniske temaer, men vi kigger også i et bredt perspektiv felter som plast og design, plast og miljø, plast i byggeriet, genanvendelse og uddannelse. Vi glæder os til at følge plastbranchen helt tæt på," siger redaktør på Magasinet Plast, Anne Kraufeldt, der også er redaktør for Magasinet Pleje i Nordiske Medier, i meddelelsen.

Brancheorganisation støtter

Forretningsmodellen er baseret på annonceindtægter samt et samarbejde med brancheorganisationen Plastindustrien, der har købt ind på otte faste sider i hver udgave.

"Jeg er sikker på, at vores medlemmer tager positivt mod Magasinet Plast, og det er også årsagen til, at vi har valgt at støtte aktivt op om initiativet. Udover at magasinet kommer til at skabe mere generel omtale af plastbranchen, så ser vi det også som en direkte kommunikationskanal mellem Plastindustrien og vores 230 medlemmer," siger Thomas Drustrup, adm. direktør i Plastindustrien.

Plastindustrien vil i hvert magasin være afsender på bl.a. politiske indspark, omtale af organisationens arrangementer og portrætter af medlemsvirksomheder, fremgår det af meddelelsen.

Nordiske Medier udgiver i forvejen en række fagmagasiner, herunder Licitationen, Jern & Maskinindustrien, Transportmagasinet og Magasinet Pleje. Magasinet Plast vil udkomme på tryk, oplyser huset til MediaWatch, der er ikke planer om at udvide dækningen af området online, hvor Nordiske Medier bl.a. driver brancheportaler som Food Supply og Metal Supply. Virksomheden har siden 2012 været en del af Nordjyske Medier.

Forsiden lige nu

Briefing: Ugen i mediebranchen

Socialdemokratiet vil have Netflix til at betale til dansk indholdsproduktion, finansdirektøren i Berlingske Media stoppede, og North Media har vendt nedtur til optur takket være Postnord-krisen. Vil du have overblik over ugen, der gik i mediebranchen? Så læs med.

Tidligere DR-profiler: DR-struktur kan give uklarhed om magtfordeling

DR’s opbygning mellem på den ene side de producerende enheder som DR Nyheder og DR Kultur og på den anden side den strategiske chefredaktion i DR Medier, der sidder med ordrerbogen, skaber usikkerhed om, hvem der reelt bestemmer, ifølge flere kilder, som Berlingske business har talt med.

Dramatisk greb i DR’s Liberty vækker kritik

DR’s nye søndagssats, dramaserien ’Liberty’, der bygger på romanen af samme navn, får kritik forud for premieren søndag aften. DR gør romanen til et ”almindelig soap-agtigt familiedrama,” lyder det blandt andet.

Relaterede

mediawatch 14 day trial

Seneste nyt

Mediejob

Se flere

Se flere