MediaWatch

Qureshi-sag udvides: Aller betalte også til Isle of Man-konto

I slutningen af 2013 skrev Michael Qureshi en artikel i interesseorganisations medlemsmagasin. Aller-afdeling, der står bag magasinet, betalte via faktura udstedt af britisk selskab til konto på Isle of Man.

Foto: Jonas Olufson/Polfoto/Arkiv

En konto på Isle of Man står stadig mere centralt i sagen om sportsjournalisten Michael Qureshi.

BT og Egmont har tidligere oplyst, at de to medier har betalt for artikler, som Michael Qureshi enten selv har skrevet eller formidlet gennem et internationalt netværk af sportsjournalister, til en konto på Isle of Man. Pengene er betalt via fakturaer udstedt i det britiske selskab Cvseemes navn. Selskabet har imidlertid afvist at have noget som helst med artiklerne og fakturaerne at gøre.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

Ny rapport om danskernes nyhedsbrug, første skridt mod aftale for DPCMO, startskud på Se og Hør-strategi og et nødopråb fra produktionsbranchen er blandt nogle af ingredienserne, der har sat smag på denne uge i mediebranchen. Få et overblik i ugens briefing.

EU vil kræve strengere kontrol med statslige annoncekroner

I et nyt udspil lægger Europa-Kommissionen nu op til flere krav til gennemsigtighed og fair tildeling, når alt fra regeringer til statsejede virksomheder køber reklameplads hos medierne. Forslaget møder opbakning hos Danske Medier, der dog overordnet ser lovforslaget som dårligt nyt for mediebranchen.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs