Egmont styrker førerpositionen på norsk ugebladsmarked

Mediekoncernen dominerer det norske ugebladsmarked og øgede i 2015 sin førende position på bekostning af konkurrenterne.
Foto: PR/Egmont
Foto: PR/Egmont

Den danske magasinkoncern Egmont har øget markedsandelen på det norske ugebladsmarked på bekostning af konkurrenterne Aller Media og Bonnier, skriver Kampanje.

Nye oplagstal for 2015 viser, at Egmont Publishing solgte 31,9 mio. ugeblade i Norge, hvilket gav Egmont en markedsandel på 57,9 pct. Det er en stigning fra 2014, hvor Egmonts markedsandel var 53,9 pct.

Modsat daler Aller Medias markedsandel fra 30,1 i 2014 til 27,9 i 2015, mens Bonnier går fra en andel af markedet på 8,9 pct. til 7,4 pct.

Egmont tilskriver fremgangen et vedvarende fokus på faste abonnementer frem for løssalg.

"Egmont har over lang tid satset på abonnement. Vi har testet, tilpasset og fejlet os frem til en model, som nu virkelig giver resultater. Når stadig flere læsere vælger at invitere os op i sofaen på fast basis, giver det os en helt unik mulighed for at udvikle vores magasiner i takt med, og gerne lidt foran, målgrupperne. Dermed tager vi markedsandele og styrker vores position som markedsleder," siger Morten Danielsen, markedsdirektør i Egmont Publishing, til Kampanje.

Det norske ugebladsmarked faldt samlet set med 6,2 pct. i 2015.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også