MediaWatch

North Media forlænger aftale med storkunde

Dansk Supermarkeds tryksager skal fortsat omdeles af FK Distribution, som er ejet af North Media.

Foto: Thomas Lekfeldt/Polfoto

Frem til udgangen af 2017 vil FK Distribution fortsat lægge reklamer fra Dansk Supermarked i danskernes postkasser. Det skriver selskabet bag distributøren, North Media, i en fondsbørsmeddelelse.

Hos selskabet er der naturligt nok glæde over, at parterne er blevet enige om, at aftalen skal forsætte.

"Dansk Supermarked er FK Distributions største kunde og en vigtig samarbejdspartner. Det er således meget tilfredsstillende, at Dansk Supermarked har valgt at forlænge aftalen med FK Distribution," skriver North Media i fondsbørsmeddelelsen.

Den forlængede aftale med Dansk Supermarked kommer oven på, at FK Distribution har måttet vinke farvel til en anden stor kunde, nemlig Coop. Ordren til Coop er i stedet gået til Post Danmark, som kan løse opgaven billigere. Det fik i sidste uge FK Distributions direktør til at vurdere, at Post Danmark ikke kan tjene penge med de priser, som postselskabet kan tilbyde.

Beskyldningerne om underbud blev siden besvaret af Post Danmark.

Mere fra MediaWatch

Briefing: Ugen i mediebranchen

I JP/Politikens Hus har aviserne afsluttet forhandlingerne om afskedigelser, og samtidig er opsigelser blevet annonceret på flere andre adresser i Mediedanmark. En længe ventet aftale med Netflix landede, og i Norge er en global podcasttrend, som DR følger tæt, blevet tydelig. Få overblikket her.

Klumme: Censur af sociale medier styrer mod at været reguleret af annoncører

Der er de seneste år er der taget flere skridt mod en privatisering af reguleringen af ytringsfrihed på platforme, vi oplever som digital infrastruktur for den offentlige samtale. Det seneste træk, hvor annoncører boykotter Twitter, peger i retning af, at nu bliver grænserne også sat af virksomheder, skriver Uffe Gardel.

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs