En del af Watch Medier

MediaWatchfredag27. januar 2023

  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Søg
  • Log ind
  • Seneste
  • Søg
  • Log ind
  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
20.06.2014kl. 15.16

Ken B.: Mere i vente i Se og Hør-sag

Per Ingdals afgang fra Aller undrer ikke den sigtede forfatter og tidl. Se og Hør-journalist Ken B. Rasmussen, der siger, at han har "saved the best for last".
Ritzau

Det eneste, der undrer forfatter Ken B. Rasmussen i forbindelse med Per Ingdals fratrædelse som udgiverdirektør i Aller Media, er, at det har taget så lang tid.

"Det lyder logisk, at han trækker sig. Det undrer mig, at det tog så lang tid, inden det skete," siger den tidligere Se og Hør-journalist til Ritzau og tilføjer:

"Forhåbentlig tror han ikke, at sagen er overstået for ham, eller at han går fri, fordi han trækker sig fra Aller, da det i min optik stadig er cheferne, der er hovedansvarlige i miseren."

Ken B. Rasmussen affyrede startskuddet til den omfattende skandale om sladderbladets Se og Hørs metoder med sin bog 'Livet det forbandede'.

Ifølge forfatteren har Per Ingdal formentlig også kendt til tys-tys-kilden.

"Det er uladsiggørligt, at han ikke har været vidende om det her. Han var en forholdsvis aktiv chefredaktør i de seks måneder, han var på Se og Hør. Han skrev under på bilagene, så tys-tys-kilden kunne få sine penge," siger Ken B. Rasmussen.

Dagbladet BT har også tidligere skrevet, at en mailkorrespondance, som avisen har set dele af, viser, at Per Ingdal kendte til tys-tys kilden i mindst fem år.

Per Ingdal fungerede som chefredaktør på Se og Hør, efter at Henrik Qvortrup fratrådte i november 2008, og indtil Kim Henningsen overtog roret i sommeren 2009. Han var atter konstitueret chefredaktør efter Henningsens afgang sidste år.

Både Henrik Qvortrup og Kim Henningsen er også sigtet i den såkaldte Se og Hør-sag, hvor ugebladet angiveligt betalte tys-tys-kilden - en medarbejder hos IBM - for at levere oplysninger om kendtes kreditkorttransaktioner.

Per Ingdal var ikke Ken B. Rasmussens primære mål i hævnaktionen mod sin tidligere arbejdsplads Se og Hør. Det var derimod de personer, der "slagtede folk til højre og venstre". Han tror heller ikke, at det sidste hoved er rullet på Allers direktørgang.

"Jeg tror ikke et øjeblik på, at sagen er slut på grund af det her. Jeg ved, hvad der er sandt og ikke sandt i sagen. Jeg kender beviserne. Lad os sige det sådan: Jeg har "saved the best for last". Jeg er en grundig mand," siger Ken B. Rasmussen.

/ritzau/

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

!
Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Foto: Gingers Eyes Photography
Debat

Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?"

Metaverset er på vej, og det er langt mere omfattende, end vi tror. Det handler om meget mere end avatarer i Zuckerbergs virtuelle verden. Spørgsmålet er, hvordan det potentielt påvirker medierne?
  • Tør vi tackle Tiktok-dilemmaet?
  • Mediernes fremtid afhænger af evnen til radikal fremtidsdrevet innovation
Foto: Janus Engel
Medienyt

Stadig flere danskere søger væk fra nyheder

For abonnenter

Foto: Colourbox
Radio

Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen

For abonnenter

Foto: Michael Dwyer/AP/Ritzau Scanpix
Fokus

Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok

For abonnenter

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

For abonnenter

Radio

24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal

For abonnenter

Læs også

Foto: Dado Ruvic
Medienyt

Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok

41 pct. af 15-29-årige bruger Tiktok ugentligt, viser nye tal fra DR Medieforskning. Alligevel anbefaler digital rådgiver, at medier ikke blindt kaster sig ind i en potentielt ”drænende blindgyde.”

For abonnenter

Foto: Martin Lehmann
Medienyt

DR Nyheder sammenlægger to redaktioner

Nuværende redaktionschef for DR Nyheders Magasiner-redaktion bliver chef for den nye Event og Programproduktion-redaktion.

For abonnenter

Foto: Agnete Schlichtkrull/dr
Medienyt

Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio

Traditionelt tv og radio så større fald i 2022 end tidligere, mens streaming og podcastforbruget fortsatte opadgående kurver, viser DR Medieforsknings årlige rapport ”Medieudviklingen 2022”.

For abonnenter

Seneste nyt

  • Stadig flere danskere søger væk fra nyheder – 26. jan.
  • Norske medier opgraderer radiomåling hos Nielsen – 26. jan.
  • Medieklummen: "Får det der metavers nogensinde ben at gå på?" – 26. jan.
  • DR Nyheders redaktion i Australien åbner i efteråret – 26. jan.
  • Læge sagsøger TV 2 for mere end en million kroner – 26. jan.
  • Medierapport viser markant stigning i unges brug af Tiktok – 26. jan.
  • Bureauer: Betaling garanterer ikke visninger af reklamer på Tiktok – 26. jan.
  • Buzzfeed flyver til vejrs efter nyt Meta-samarbejde – 26. jan.
  • Viaplay lancerer streamingindhold i Østrig med hjælp fra Canal+ – 26. jan.
  • 24syv-direktør trækker i land efter fremlægning af "forkerte" lyttertal – 26. jan.
  • Tyske organisationer sagsøger Twitter for ikke at fjerne antisemitisk indhold – 26. jan.
  • Bonnier hæver bud på magasinplatform med trecifret millionbeløb – 26. jan.
  • Medierapport: Nye medier er nu sprunget forbi aviser, tv og radio – 26. jan.
  • Donald Trump får igen adgang til Facebook og Instagram – 26. jan.
  • Frederiksberg Kommune har forbudt brugen af Tiktok på ansattes telefoner – 25. jan.
Flere nyheder

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Watch Job

  • People and Operations Partner

  • Head of Business Development

  • Senior Porteføljemanager

  • Forvaltningsservicechef i Vestforbrænding

  • Scrum Master with a practical approach

Se flere jobs

Job

  • DR Nyheder søger fem tværmedielle reportere til ny redaktion i Sydney

  • Life science journalist

  • TV 2 søger velskrivende digital journalist

  • Redaktionschef til DR Syd

  • Ledende producer til TV 2 Fyn

  • Producer med lyst til digital udvikling søges til TV 2 Fyn

  • Publiceringsredaktør til DRTV

Se flere jobs

Kolofon

MediaWatch
Søg

Sektioner

  • Digital
  • TV
  • Radio
  • Aviser
  • Magasiner
  • Forlag
  • Politik
  • Debat
  • Navne
  • Mediejob
  • Sitemap
  • RSS feeds

Redaktør

Julie Mia Fogde

julie@mediawatch.dk

Tlf.: +45 3330 8301

Ansv. chefredaktør

Anders Heering

Udgiver

JP/Politikens Hus A/S

Annonceafdeling

annoncering@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Annoncering

Jobannoncering

job@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Job

Abonnement

Prøv MediaWatch gratis eller få tilbud på et abonnement, der passer til lige netop dig eller din virksomhed.

mediawatch@infowatch.dk

Tlf.: +45 7077 7447

Læs mere om abonnement her

Adresse

MediaWatch

Rådhuspladsen 37

1785 København V

Tlf.: +45 3330 8365

Retningslinjer

  • Persondatapolitik

Copyright © MediaWatch — Alt materiale på denne side er omfattet af gældende lov om ophavsret

Microsoft er i gang med at udfase Internet Explorer – det er vi derfor også.
Vi anbefaler en af følgende browsere for en bedre oplevelse. Klik på et af ikonerne for at downloade en ny browser.

Med venlig hilsen,
MediaWatch

Google ChromeMozilla FirefoxMicrosoft Edge