MediaWatch

Malene Malling: "Der er mindre gonzo-stil over det nu"

Tre nye magasiner på to år. To af dem har overlevet. Det har været dyrere end ventet, siger Cover-forlægger og iværksætter Malene Malling, men nu har hun lært lektien.

Malene Malling | Foto: Miriam Dalsgaad/POLFOTO

I den danske magasinbranche er der få som Malene Malling. Forlæggeren og reklame-kvinden lancerede for 10 år siden Cover og har de seneste tre år søsat yderligere tre glittede magasiner i et marked, der ellers har set både læsere og annoncører trække sig: først et internationalt high end-ridemagasin, 'Horse Rider's Journal', så et high end-magasin til forældre, 'Cover Kids', og senest et mandemagasin, 'Cover Man', der skulle lægge arm med et af markedets hårdføre klassikere, Euroman.

Den type satsninger kræver drive og is i maven - både konkurrenter og bureauer har tvivlet på, om der var plads på et i forvejen trængt markedet. Penge har det også krævet. I de to lanceringsår gav Malling Publications et akkumuleret underskud på ca. 7 mio. kr. Cover Kids klarede ikke cuttet og er blevet lukket igen - efter 15 numre. 

Men Malling Publications, der også laver reklamemagasiner, vendte tilbage i plus i 2013. Og fremover vil der være sorte tal på bundlinjen, siger Malene Malling.

Allerede abonnent? Log ind.

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
Der skete en fejl. Prøv venligst igen senere

Få fuld adgang til dig og dine kollegaer.

Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

Mere fra MediaWatch

Læs også

Relaterede

Seneste nyt

MediaWatch job

Se flere jobs

Se flere jobs

Watch job

Se flere jobs

Se flere jobs