Malene Malling: "Der er mindre gonzo-stil over det nu"

Tre nye magasiner på to år. To af dem har overlevet. Det har været dyrere end ventet, siger Cover-forlægger og iværksætter Malene Malling, men nu har hun lært lektien.
Malene Malling | Foto: Miriam Dalsgaad/POLFOTO
Malene Malling | Foto: Miriam Dalsgaad/POLFOTO

I den danske magasinbranche er der få som Malene Malling. Forlæggeren og reklame-kvinden lancerede for 10 år siden Cover og har de seneste tre år søsat yderligere tre glittede magasiner i et marked, der ellers har set både læsere og annoncører trække sig: først et internationalt high end-ridemagasin, 'Horse Rider's Journal', så et high end-magasin til forældre, 'Cover Kids', og senest et mandemagasin, 'Cover Man', der skulle lægge arm med et af markedets hårdføre klassikere, Euroman.

Den type satsninger kræver drive og is i maven - både konkurrenter og bureauer har tvivlet på, om der var plads på et i forvejen trængt markedet. Penge har det også krævet. I de to lanceringsår gav Malling Publications et akkumuleret underskud på ca. 7 mio. kr. Cover Kids klarede ikke cuttet og er blevet lukket igen - efter 15 numre. 

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også