I den danske magasinbranche er der få som Malene Malling. Forlæggeren og reklame-kvinden lancerede for 10 år siden Cover og har de seneste tre år søsat yderligere tre glittede magasiner i et marked, der ellers har set både læsere og annoncører trække sig: først et internationalt high end-ridemagasin, 'Horse Rider's Journal', så et high end-magasin til forældre, 'Cover Kids', og senest et mandemagasin, 'Cover Man', der skulle lægge arm med et af markedets hårdføre klassikere, Euroman.
Den type satsninger kræver drive og is i maven - både konkurrenter og bureauer har tvivlet på, om der var plads på et i forvejen trængt markedet. Penge har det også krævet. I de to lanceringsår gav Malling Publications et akkumuleret underskud på ca. 7 mio. kr. Cover Kids klarede ikke cuttet og er blevet lukket igen - efter 15 numre.
Men Malling Publications, der også laver reklamemagasiner, vendte tilbage i plus i 2013. Og fremover vil der være sorte tal på bundlinjen, siger Malene Malling.
Allerede abonnent? Log ind.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr.
Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
- Adgang til alle låste artikler
- Modtag vores daglige nyhedsbreve
- Fuld adgang til vores app