Malene Malling: "Der er mindre gonzo-stil over det nu"
I den danske magasinbranche er der få som Malene Malling. Forlæggeren og reklame-kvinden lancerede for 10 år siden Cover og har de seneste tre år søsat yderligere tre glittede magasiner i et marked, der ellers har set både læsere og annoncører trække sig: først et internationalt high end-ridemagasin, 'Horse Rider's Journal', så et high end-magasin til forældre, 'Cover Kids', og senest et mandemagasin, 'Cover Man', der skulle lægge arm med et af markedets hårdføre klassikere, Euroman.
Den type satsninger kræver drive og is i maven - både konkurrenter og bureauer har tvivlet på, om der var plads på et i forvejen trængt markedet. Penge har det også krævet. I de to lanceringsår gav Malling Publications et akkumuleret underskud på ca. 7 mio. kr. Cover Kids klarede ikke cuttet og er blevet lukket igen - efter 15 numre.
Læs hele artiklen
Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.
Med din prøveperiode får du:
Få fuld adgang til dig og dine kollegaer
Start et gratis virksomhedsprøveabonnementRelaterede artikler
Cover-udgiver tilbage i plus
For abonnenter
Cover-forlag i minus efter lanceringsår
For abonnenter