Aller Media overtager norsk digitalt bureau

Aller Media fortsætter med at udvide selskabsporteføljen indenfor marketing med norsk digitalt opkøb.

Aller Media har købt 56 pct af det norske digitale bureau Hyper.

Aller kom først ind i Hyper via sidste års opkøb af Dagbladet, som var medejer af Hyper med en andel på 34 pct af aktierne.  Aller har nu erhvevet yderlig 22 pct. af selskabet fra ejerne Rolf Risnes, Lars-Petter Windelstad Kjos og Christian De Coursy.

Opkøbet signalerer, at Aller fortætter med at udvide porteføljen med selskaber indefor marketing.

"Hyper er et utrolig spændende selskab i hurtig udvikling og med en attraktiv kundeportefølje, og vil styrke Aller-koncernets kreative og digitale tjenestetilbud til annoncørene og samtidig være en god støtte i transformationen af Aller til et digitalt medieselskap," siger direktør Rolf Hanche-Olsen i Aller Media til kampanje.com

Hyper opererer i skæringspunktet mellem reklame, forretningsudvikling og medieudvikling. Selskabet har 50 ansatte og omsætter for over 50 mio. norske kroner.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også