Berlingske udgiver tabletmagasin på print

Det digitale magasin Input udkommer nu som gadgettillægget 'Berlinske Input' sammen med dagbladet Berlingske.

Berlingske har i dag udgivet første nummer af 'Berlingske Input' - en papirversion af det digitale gadget- og techmagasin.

Magasinet, der har fokus på forbrugerhistorier, noter og produkttests og -omtaler, er rettet mod den helt almindelige forbruger.

"Magasinet lægger vægten på at bringe nyttige historier, som giver læserne gode råd til, hvordan de får et lettere og sjovere liv med alt det nye fra teknologiens verden," siger Berlingskes Nina Rølle, som har det redaktionelle ansvar for magasinet.

Magasinet udgives i samarbejde med redaktionen bag tabletmagasinet Input Magazine, der er udkommet det seneste års tid.
Ifølge Input selv, har det gratis magasin knapt 30.000 abonnenter.

“Det er lidt sjovt, for vi gør det modsatte af det, man plejer. Vi tager et digitalt magasin og overfører det til print, men faktisk er det mere velegnet at gå den vej. Al det vi har tænkt som interaktivt stof, kan vi folde ud på papiret. Tabletmagasin vil dog fortsat være vores kerneprodukt, men ved at lade det udkomme i en printversion sammen med Berlingske, når vi en meget stor og bred målgruppe, som vi ikke når ud til med tablet-versionen," siger Torben Vognsen, chefredaktør på Input, om samarbejdet med Berlingske.

'Berlingske Input' er på 60 sider og udkommer fremover fire gange om året.

 

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også