Bonnier-resultat falder 15 pct.

Med et driftsresultat på 178 mio. kr. tjener magasinhuset Bonnier Publications stadig gode penge. Men annonce- og oplagsfald udfordrer. 
Viceadm. direktør i Bonnier Publications, Jens Henneberg | Foto: Bonnier Publications
Viceadm. direktør i Bonnier Publications, Jens Henneberg | Foto: Bonnier Publications

[fakta] Danmarks største magasinudgiver, svenskejede Bonnier Publications, så driftsresultatet falde 15 pct. i 2012, hvor faldende oplag og især dalende annonceindtægter slog hårdt.

Med et overskud på 178 mio. kr. (ebita) for koncernens aktiviteter i en række lande, har forlaget, der har hovedsæde i i København, dog stadig en solid driftsindtjening. 

”Nedgangen skyldes først og fremmest, at annoncesalget har haft det svært. Løssalget er også faldet på alle markeder, men abonnements-omsætningen er vigtigst og heldigvis også den, der klarer sig bedst i disse hårde tider," siger viceadm. direktør Jens Henneberg.

Allerede abonnent?Log ind her

Læs hele artiklen

Få adgang i 14 dage for 0 kr. Det kræver intet kreditkort, og du vil ikke overgå til et betalt abonnement efterfølgende.

Med din prøveperiode får du:

  • Adgang til alle låste artikler
  • Modtag vores daglige nyhedsbreve
  • Fuld adgang til vores app
  • Skal indeholde mindst 8 tegn samt tre af disse: Store bogstaver, små bogstaver, tal, symboler
    Skal indeholde mindst 2 tegn
    Skal indeholde mindst 2 tegn

    Få fuld adgang til dig og dine kollegaer

    Start et gratis virksomhedsprøveabonnement

    Del artikel

    Tilmeld dig vores nyhedsbrev

    Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

    Nyhedsbrevsvilkår

    Forsiden lige nu

    Læs også