Ny fase i jagten på Qvortrup-afløser

Jobannoncer i Ekstra Bladet er seneste forsøg på at finde ny Se og Hør-chef, ca. tre måneder efter at Henrik Qvortrup annoncerede sit skifte til TV 2.
Tine Brødegaard Hansen

”Er du en af Danmarks modigste journalister og på forkant med de historier, ”som ingen læser, men alligevel taler om”, og tør du tage ansvar for dine handlinger, er du måske den, vi søger!”

Med den opfordring håber rekrutteringsfirmaet Laigaard og Partners A/S, der arbejder for Aller Press, at tiltrække Se og Hørs nye chefredaktør. Ifølge Rikke Pihl fra Laigaard og Partners er den primære årsag til jobannoncen dog, at den brander Se og Hør.

”Se og Hør er Danmarks største brand inden for bladverdenen, så det er en god idé at gå ud og vise bladet gennem en jobannonce. ”

Hvad er grunden til, at I er blevet valgt til opgaven?

”Vi har samarbejdet med Allerkoncernen gennem flere år og hjalp med at finde Familie Journals chefredaktør (Anette Kokholm, red.).”

Hvordan adskiller rekrutteringen til Se og Hør sig fra Familie Journal?

”Når det gælder Se og Hør iklæder man sig bladets brand som chefredaktør. Tænkte man Se og Hør, tænkte man også Qvortrup, så vi skal finde en person, der vil stå ved bladet og holde sig oprejst i modvind.”

Hvordan går det med at finde kandidater til stillingen?

”Det kan jeg desværre ikke udtale mig om.”

Har I en frist for, hvor lang tid I har til at finde en afløser for Henrik Qvortrup?

”Nej, det vigtigste er, at vi finder den rigtige,” siger Rikke Pihl.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

MediaWatch udkommer med ét dagligt nyhedsbrev i ugerne 27-31. | Foto: Ida Marie Odgaard/Ritzau Scanpix

Sådan udkommer MediaWatch i sommerferien

Læs også