Egmont lancerer online gaveshop

Egmonts nye e-shop Tildigframig.dk samler produkter fra alle Egmont-divisioner. Den er et eksempel på koncernens forsøg på at styrke samarbejdet mellem de forskellige grene.

Bøger, dvd'er, biografoplevelser, magasinabonnementer, computerspil og Anders And-merchandise. Egmont har netop lanceret en ny e-gaveshop, Tildigframig.dk, der sælger et udvalg af forskellige Egmont-produkter.

Konceptet er ligetil: Koncernen har samlet kultur- og underholdningsprodukter fra de forskellige Egmont-grene - fra Nordisk Film over Egmont Kids til forlaget Lindhardt & Ringhof - i en fælles e-shop. Desuden har Egmont lavet aftaler med nogle samarbejdspartnere, der leverer klassiske gaveprodukter som slik, vin og kaffe.

Tildigframig.dk blev lanceret i starten af november, og er et led i Egmonts arbejde med at udvikle digitale aktiviteter, der kan skabe ekstra omsætning ud fra koncernens etablerede mærkevarer.

Men den er samtidig et eksempel på, hvordan Egmont fremover vil blive bedre til at udnytte potentialet i samarbejde mellem sine forskellige divisioner, fortæller adm. direktør i Egmont Magasiner, Torsten Bjerre Rasmussen.   

”Vi arbejder for at udnytte flere af de mange synergier på tværs af divisionerne i Egmont. Her er den fælles e-shop jo en oplagt måde at ud markedsføre vores mange forskellige produkter som magasiner, film, spil på,” siger han.

På det mere overordnede plan, ser Egmont også på, hvordan divisionernes it-systemer kan harmoniseres internt i koncernens maskinrum.                                         

Digitale aktiviteter skal styrke mærkevarer
I en tid, hvor oplagene falder og læserne i stigende grad vender blikket mod skærmmedierne,  er digitale nylanceringer et klart fokusområde for såvel Egmont-koncernen generelt som for divisionen Egmont Magasiner.  

Der udvikles nye koncepter og produkter internt - som eksempelvis den nye e-shop -, men der spejdes også intenst efter nye mulige opkøbsmuligheder inden for de nicher, hvor Egmont Magasiner har et fast greb om målgruppen. Det kan være kvinder, forældre, bolig. Et eksempel er, at Egmont Magasiner tidligere på året købte resten af slankeuniverset Vægtkonsulenterne, der har snitflader til flere Egmont Magasiners målgrupper.  

”Vi fokuserer mere og mere digitalt. Både i form af nye opkøb og i forhold til udviklingen af de mærkevarer, vi allerede har i vores divisioner,” siger Torsten Bjerre Rasmussen. 

- JHT

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også