Samvirke skal skæres - og peppes op

FDB's medlemsblad Samvirke skal have en halv mio. flere læsere, men indholdsproduktion bliver i huset. Til gengæld mister redaktionen to medarbejdere.
Per Fanefjord Laursen

FDB's medlemsblad 'Samvirke' skal have langt flere læsere og skal derfor gennemgå en større redaktionel overhaling.

Indholdsproduktionen bliver ikke udliciteret, som det er sket for flere beslægtede blade. Men redaktionen mister to ud af ti medarbejdere, skriver Journalisten.dk

Samvirke skal igennem en redaktionel omlægning, der skal tiltrække en halv mio. flere læsere - ud over den ene mio., bladet har i dag. Opskriften er flere kendte i bladet, en lysere tone og flere artikler om varerne på hylderne i Coops butikker.

Planerne er resultatet af en kombineret strategisk kursændring og en sparerunde, der betyder, at en journalist og en grafiker forlader bladet.

Der har hidtil været 10 redaktionelle medarbejdere på Samvirke.

Pia Thorsen Jacobsen, redaktionschef på Samvirke, siger, at det er trist at miste to medarbejdere. Men hun er glad for at Samvirke ikke bliver udliciteret.

"Det er aldrig sjovt at blive færre. Men jeg er glad for at bladet bliver her hos, når man ellers ser de udlicitereringer, der er sket på Tænk og Ud & se. På Samvirke kommer vi selv til at beskrive konceptet, og jeg ser det ikke som en 360 graders vending," siger Pia Thorsen Jacobsen til Journalisten.dk.

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også