DG Media overtager Spis Bedre

Bonnier Tidsskrifter AB sælger magasinet Spis Bedre til danske DG Media.

Madmagasinet Spis Bedre skifter ejer. Efter en årrække som en del af den svenske Bonnier-koncern, overtager DG Media magasinet. Det oplyser parterne i en pressemeddelelse. 

”Det er oplagt for os at overtage Spis Bedre, da lejligheden bød sig. Vi har gennem de seneste år samarbejdet med Bonnier Tidsskrifter, og vi kan se mange muligheder i , og særligt i sammenhæng med vores øvrige udgivelser, såsom Sundhed – det nye helsemagasin samt Smag og Behag,” udtaler direktør Kristian Lautrup-Nielsen, DG Media.

Chefredaktør Chanet Deleuran fortsætter i spidsen for magasinets redaktionelle linje, som der ikke er planlagt ændringer i.

Spis Bedre er udviklet og etableret i 2005 hos Bonnier Publications i Danmark og herefter "eksporteret" til Norge og Sverige. Efter en række omstruktureringer overtog den svenske del af Bonnier-koncernen i 2007 titlen, hvor magasinet indtil i dag har hørt hjemme. Redaktion og annoncesalg har imidlertid boet til leje hos DG Media i København.

Ifølge Bonnier Tidskrifter handler salget om at få fokus på egne kerneudgivelser:

”Vi kender DG Media efter mange år som en solid samarbejdspartner, og vi føler os sikre på, at bladet har fundet en sikker havn. For os handler det om fokus på blandt andre Spis Bedres søsterblad i Sverige, Allt om Mat,” siger publisher Åsa Rydgren, Bonnier Tidsskrifter i meddelelsen.

Spis Bedre har haft et oplagsfald i 1. halvår og ligger på omkring 20.000 eksemplarer, mens læsertallet ligger stabilt på 105.000-110.000.

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også