Aller Media: Kate-fotos klæder Se og Hør

Det har cementeret Se og Hørs position og brand at bringe billederne af den topløse hertuginde Kate, siger udgiverdirektør Per Ingdal, Aller Media.

Det udløste en klage i Pressenævnet, som dog ikke fik ben at gå på, har sendt omtalen af Se og Hør i vejret - og ifølge BT givet en oplagsstigning på 8000 eksemplarer den pågældende uge.

Se og Hørs publicering af paparazzibillederne af den topløse britiske hertuginde, Kate Middleton, i et 16 siders særtillæg i september hørte til månedens mest omdikuterede medieemner. Her svarer udgiverdirektør i Aller Media, Per Ingdal, per mail på, om, hvorvidt det set i bakspejlet har var det værd. 

Hvor god en forretning har det været at bringe billederne?

"Jeg synes, at det har været indsatsen værd at bringe billederne. Se og Hør er Danmarks frækkeste sladderblad, hvilket igen er blevet slået fast med særtillægget, hvor billederne blev bragt."

Hvor meget har udgaven solgt?

"Målet har ikke været en oplagsstigning. Men vi er meget glade for at kunne konstatere, at danskerne har taget godt imod Se og Hør i den pågældende uge. Bladet solgte klart mere end normalt, men vi udleverer ikke konkrete oplagstal på enkeltnumre."

Med den viden, I har om salget i dag, ville i så have valgt at bringe dem - og investerer i et særtillæg?

"Det er chefredaktørens afgørelse, men set fra min stol er svaret et klart ja."

En undersøgelse fra YouGov viser, at den negative omtale af Se og Hør er skudt i vejret. Hvor går jeres grænse for, hvornår dårlig omtale af Se og Hør ikke længere er god omtale?

"Jeg har ikke set den pågældende analyse, men det er ikke ukendt, at en del af danskerne reagerer på enkelte, kontroversielle elementer i Se og Hør. Jeg kan bare konstatere, at den store del af danskerne, der elsker god sladder, har reageret ved at købe bladet i et større omfang end normalt, da oplaget er steget."

"I Norge valgte Se og Hør ikke at bringe billederne. I lyset af, at norsk Se og Hør er en større succes målt på oplag, taler det så for en kursændring på dansk Se og Hør i dine øjne?

"Det norske Se og Hør er tilpasset og målrettet det norske marked. Jeg er glad for, at det norske Se og Hør sælger mange blade. Det danske Se og Hør passer til det danske marked, og jeg er også glad for, at det danske Se og Hør sælger mange blade."

- LR

Del artikel

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Vær på forkant med udviklingen. Få den nyeste viden fra branchen med vores nyhedsbrev.

Nyhedsbrevsvilkår

Forsiden lige nu

Læs også